Sandis pandis

Jag har en vän vid namn Sandis. Hon är en av de få bästa personerna jag vet. Hon är otroligt majsig och rolig och underbar och snel hest och smart och fin och knäpp, hon är bäst. Alla borde ha en vän som hon. Fast nej inte alla, alla förtjänar inte en vän som henne. Sandis har en blogg som heter http://pandisss.blogg.se och jag tycker att alla ska ta och besöka henne och läsa lite. Hon har en del bra saker att säga. Som tillexempel detta jag strax ska klistra in. Varför jag gör det är för att jag tycker att det hon skrev är så jävla rätt. Och för er som röstade på SD, Ni är sveriges största idioter. Tack och hej.

"Har suttit här i min ensamhet och läst på massor om SD's politik, främst invandringspolitiken. Jag ska börja med att säga; Grattis! Ni är nu större idioter i mina ögon än vad ni var förut. Det finns så många saker jag vill ta upp, men jag orkar verkligen inte det. Jag ska därför ta upp det allra bästa, med andra ord; stördaste, med deras politik. 

"Man vill öka undervisningen om svensk historia i skolan, avskaffa modersmålsundervisningen och att det svenska kulturarvet ska synliggöras mer i det offentliga än idag. Partiet vill slopa allt stöd till invandrarföreningar och liknande verksamheter och vill inte att staten ska betala för de kvarvarande tolkbehov invandrare som genomgått SFI-undervisning kan ha".

Vänta, åkte jag tillbaka till 1800-talet nyss? Öka undervisning om svensk historia? Åh, herregud. Finns det inte mer väsentliga saker att läsa om inom historian, som t.ex. triangelhandeln, första och andra världskriget, franska revolutionen, osv? Är det inte bättre att läsa om saker som har påverkat hela världen både positivt och negativt? Större händelser, och vad följderna av de har blivit? "Partiet vill slopa allt stöd till invandrarföreningar". Det känns som att SD vill göra Sverige till ett stort fängelse för invandrarna. "Visst, försök att komma in i Sverige. Efter att försökt i minst tio år så kanske du kan få medborgarskap, men du får inte visa vilken religion du tillhör. Du får inte heller ledigt för att fira dina högtider, dvs om de inte är kristna högtider. Om du har gått SFI får du betala för tolk själv, om du t.ex. ska ha det på din arbetsplats, för staten betalar inte det". Jag förstår att det finns många kristna i Sverige, men snälla, det finns mer ateister än kristna. Speciellt i de yngre generationerna, och det är vi som ska bygga upp Sverige. Vi blir inte uppfostrade på det sättet längre, varken hemma eller i skolan. SD's politik är föråldrad, och
jag skäms när jag läser detta. 

Utöver detta, som jag har tagit upp, vill de förbjuda aborter efter 12:e månaden, förbjuda samkönade att adoptera, och förbjuda samkönigt giftermål. Det enda SD tillför till Sverige är ett föråldrat samhälle. Det är pinsamt att en viss del av svenska folket faktiskt röstar för detta. Jag trodde att Sverige skulle moderniseras, inte åka tillbaka till stenåldern.

Juste, jag höll på att glömma det bästa.

"De vill införa en avgift på ett prisbasbelopp för äktenskap med icke-svenska medborgare".

Behöver jag säga något mer?"

You've got something to say?
Postat av: Sandis

pusspusspusspusspuss du är bäst olivia! älskar dig snutten.

2010-09-23 @ 19:51:11
URL: http://pandisss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0