Halkbana

I dag har jag kört halkbanan. Det var som alla sa, as roligt. Hehe trodde jag skulle dö innan för jag var så nervös att jag inte skulle klara det. Men bra som jag är så är det klart jag gjorde det. Min dag må ha varit rätt rolig men min morgon var hemsk.
Det började med att jag var tvungen att gå upp 04.00 för att ta bussen 05.15. Det gick bra. Väl på centralen köpte jag en biljett till Flen, notera Flen, och frågade sedan vart ifrån tåget skulle gå ifrån. Tjejen jag frågade var en så jävla bitchig och dryg att jag ville hälla min nyss köpta kaffe latte på henne. Inte nog med att hon var århundradets otrevligaste hon var också helt sinnesförvirrad. Jag gick dit hon sa att jag skulle gå och hoppade på tåget som kom i tid till när det skulle gå. När tåget började åka upptäcker jag att Flen inte står med som station där tåget stannar och tyckte det verkade lite konstigt men tänkte inte mer på det. Tillslut rullar tåget in i Eskilstuna, slutstationen, och jag fattade ingenting. Vart fan ligger Eskilstuna?! Och vart är Flen? Då visar det sig att den där lilla idioten på centralen hade visat mig FEL TÅG och skickat mig till Eskilstuna, inte nog med det hade biljettvakten på tåget inte sagt nått när han såg min biljett. Fan vad lack jag var. Fick panik. Sprang fram till en annan biljettvakt vid stationen och pratade med henne och hon hjälpte mig hitta ett tåg till Flen så jag skulle hinna i tid. Kärlek till henne <3. Kom tillslut fram till Flen och paniken släppte lite. Därefter rullade som sagt dagen på helt okej och jag fick mycket trevligt sällskap av Bernard och Hugo tillbaka till Stockholm!
Nu var det egentligen tänkt att jag skulle ha pluggat i kväll men jag hoppade det och gick ut med Isa istället och nu måste jag sova. Har ju som sagt vart vaken sen 4 i morse...  I morgon väntar skolan. Tillbaka till verkligheten. God natt!

You've got something to say?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0